Connect with us

Hi, what are you looking for?


The Polish press is drifting towards Orban’s model

The Polish press is drifting towards Orban's model

MTI reported that PKN Orleans, a leading Polish group in fuel and energy supplies, may acquire a significant stake in the Polish regional press after signing a pre-contract on Monday to buy German publishing group Polska Press. The acquisition of a publisher who also owns newspapers and internet service providers has not been approved by the Polish Consumer Protection Agency.

Polska Press, which was acquired by German company Verlagsgruppe Passau, said Polska Press, which acquired Germany’s Verlagsgruppe Passau, said it had 20 of 24 regional newspapers distributed in Poland. Regional news portals.

Polish press on Hungarian roads. Hungarian (b) Viktor Orban and Polish Prime Minister Matthews Murawiecki at the Carmelite Monastery lane on November 26, 2020. Clarification. (Photo: MTI / Prime Minister Press Office / Zoltán Fischer)

The deal will give Orlen access to 17.4 million users of Polska Press’s online publications, “which is central to the planned development of the retail network of a large oil and gas company,” the statement said. At the end of November, Orlen also acquired a 65 percent stake in one of the largest Polish newspaper distributors, RUCH SA.

As for the national newspapers, one of the five most read newspapers (the Fakt tabloid) is foreign-owned, with four other daily newspapers, including the center-right balliberal Gazeta Wyborcza and Rzeczpospolita, which are held by Poland, but none of them are considered favorable. -Government. Of the ten most read news portals, 6 are owned by Poles, all of whom are government judges.

Trade with the mfor trader system!

Waiting for the markets to fall? You can still search with us! Would Apple buy stocks, and maybe Google and Microsoft would care? Do you trust electric cars: Tesla or rather Mercedes? Or do you prefer to stay at home? If you are trading on the largest exchanges in the world, or 120 currency pairs, you have the opportunity. Test our system without risk!

See also  Hornyak did not like the eight-minute extra time, “but Ando-Szabo is like that.”

Among the three most watched TV news channels, the Polish-owned public service channel TVP Info and its distance from the government is Polsat News, while the third is TVN24, which is owned by the United States.

So far MTI announcement, from here we quote one Our previous article:

Andrzej Duda, who was re-elected president in July, and his conservative nationalist camp, said that the presence of foreign media owners was not desirable, and the transformation of Polish media relations was one of the most important things for the organized authority. If they carry out their plans – and the current change of ownership is a big step towards achieving the goal – the media situation will be very similar to that in Hungary, where the former international owners have now sold their media portfolios in most cases – mostly to businessmen close to NER to eventually swallow up KESMA. Then all of them.

Polish critics of the plans, including leaders of media companies, specifically cited Hungary as a bad example. According to them, with the exception of rural newspapers, there is no focus in the Polish media at all, and they are more afraid that the Law and Justice Party plans will stifle independent and critical journalism, as did Viktor Orban’s government in Hungary.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You May Also Like

Top News

In a harrowing incident that has shaken the community of Lewiston, Maine, a series of shootings on Wednesday evening resulted in a tragic loss...

Top News

President Joe Biden’s abrupt departure from a speech on the U.S. economy at the White House on Monday sent a ripple of speculation and...


Chinese scientists have discovered a little-known type of ore containing a rare earth metal highly sought after for its superconducting properties. The ore, called...


A dangerous application appeared in the Apple App Store disguised as a known program. reported the Based on TechCrunch article. Dangerous app in...

Copyright © 2024 Campus Lately.